Proti rozsáhlému rozšiřování jsou například zástupci dopravců i průmyslových podniků. Argumentují hrozícím zatížením podnikatelů v regionech. Ťok dnes novinářům řekl, že při přípravě plánu je vázán usnesením vlády, podle kterého se má rozšíření týkat 850 až 3000 kilometrů. \"To, že jsou lidé, kterým to vyhovuje, nebo nevyhovuje, bych spíš považoval za výhodu toho, že jsme asi zvolili dobré číslo,\" řekl.
Materiál dnes Ťokův úřad předkládal pouze pro informaci, takže o něm ministři nehlasovali. \"Premiér (Bohuslav Sobotka, ČSSD) požádal jen o to, abychom seznam probrali s kraji, takže to probereme s Asociací krajů a městy a obcemi, abychom jim vysvětlili, proč jejich silnice na seznamu není, nebo je,\" uvedl. Debata bude i o možných přesunech na seznamu, dodal.
Rozšíření vyplývá z analýzy, kterou si ministerstvo dopravy nechalo vypracovat u firmy Deloitte. Ta zpracovala tři varianty možného rozšíření zpoplatnění, kromě uvedené pak ještě možnosti rozšíření o 76,1 kilometru, respektive o 474,1 kilometru silnic prvních tříd. Společnost jako optimální označila střední variantu rozšíření. Ťok řekl, že vládnímu požadavku vyhovoval jen třetí návrh, za kterým proto stojí.
Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					