Podle Drápely je základní ideou buď masivní rekonstrukce zastaralého uhelného zdroje ze 70. let minulého století, tedy jeho takzvaný retrofit, nebo stavba nového energetického bloku. V prvním případě jde o stovky milionů korun, ve druhém o 1,8 miliardy korun, ale musí být jasné, co bude spalovat. \"Chcete-li stavět nový zdroj, musíte mít uhlí na minimálně 25 let a to vám dnes žádný dodavatel nezaručí,\" řekl. Už příští měsíc by se měla dlouhodobá strategie schvalovat na představenstvu, kde jsou zástupci města, a v březnu ji má dostat zastupitelstvo.
\"O cestě, jak dál, se musí rozhodnout co nejdříve. V tomto státě neuděláme retrofit nebo nový kotel za týden. Vyžaduje to přípravu, výběrová řízení a povolovací procesy,\" řekl. Podle Drápely se musí kromě příprav a projektů zajistit peníze.
Strategie musí být připravená i na to, že v EU může být za pět let všechno jinak. Před šesti lety měla například teplárna obavy o to, jestli sežene dost uhlí. Uhlí je na trhu přebytek, protože je drahé a cena elektřiny se pět let snižuje.
Strategie vychází z toho, aby Plzeň měla stabilní zdroj, který by ve městě zajistil vytápění. \"Abychom do budoucna při co nejmenších investicích udrželi tu tepelnou pohodu a hlavně současné ceny. Protože zvedat ceny tepla (nyní je 512 Kč/GJ včetně DPH, jedna z nejnižších v ČR) při současné nízké ceně plynu teplárna nemůže; lidé i fabriky se začnou odpojovat a budou si budovat vlastní zdroje,\" uvedl Drápela. Nevyloučil, že na tyto zdroje navíc firmy a instituce dostanou dotaci. \"Cenovou politiku musíme stále držet, abychom zůstali nejlevnější teplárnou v republice a nezdražovali,\" dodal. V některých městech už mají podle obchodního ředitele Jakuba Vojty s hromadným odpojováním od centrálního zdroje velké problémy, například Brno a Liberec.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					