Čínský svaz osobních automobilů (CPCA) již v úterý oznámil, že prodej samotných osobních automobilů v Číně loni vzrostl o téměř 16 procent na 23,9 milionu. K růstu čínské poptávky po automobilech přispělo snížení daňové zátěže menších vozů, které vstoupilo v platnost na podzim roku 2015.
Čína je největším automobilovým trhem na světě, v roce 2009 na tomto postu vystřídala Spojené státy. Čína je klíčovým odbytištěm i pro českou automobilku Škoda Auto. Ta v úterý oznámila, že loni zvýšila dodávky na čínský trh o téměř 13 procent na 317.100 vozů.
Předloni se poptávka po autech v Číně ocitla pod zvýšeným tlakem v důsledku zpomalování růstu tamní ekonomiky. Situace na trhu se však zlepšila, když Peking začátkem října 2015 snížil daň z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru.
Daň tehdy klesla na pět procent z předchozích deseti procent. Letos již ale bude daňová sazba činit 7,5 procenta a napřesrok by se měla vrátit na deset procent, napsala agentura Reuters.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					