\"České ekonomice se daří, máme rekordně nízkou nezaměstnanost, lidé chtějí čerpat nové půjčky či služby u členů sdružení Solus, a dávají si proto do pořádku své historické závazky po splatnosti. To jsou hlavní důvody historicky nejlepšího zlepšení statistik, které Solus dlouhodobě sleduje,\" uvedl tajemník sdružení Jan Stopka.
Počet občanů s aktivním dluhem po splatnosti zapsaným v registru fyzických osob klesá ve všech krajích ČR již několik čtvrtletí v řadě. Významné zlepšení přitom vykazují i kraje, kde je situace dlouhodobě špatná a Solus v nich eviduje dluh po splatnosti u deseti či více dospělých občanů ze sta, tedy v Karlovarském, Ústeckém, Libereckém a Moravskoslezském kraji.
Díky lepší platební morálce také výrazně klesla částka po splatnosti, kterou sdružení v registru fyzických osob eviduje, a to z 52,7 miliardy Kč ke konci roku 2015 na 50,5 miliardy Kč ke konci roku 2016. Záznam o aktivním dluhu má v tomto registru aktuálně řádově 650.000 lidí.
Členství ve sdružení Solus umožňuje přístup k informacím o klientech, kteří čelili nebo čelí potížím se splácením svých závazků, dále k databázi odcizených a neplatných dokladů a k insolvenčnímu registru. Členská společnost se na základě dotazu do databáze dozví o dluhu klienta, případně o jeho úhradě. Ta je v registru uchována až tři roky. Data se v databázi shromažďují pouze se souhlasem zákazníků.
Sdružení vzniklo v létě 1999. Mezi členy je nyní 15 bank a stavebních spořitelen, 22 nebankovních finančních institucí, 11 telekomunikačních operátorů, čtyři distributoři energií, tři poskytovatelé tzv. peer to peer půjček a dva obchodní řetězce.
Kraj ČR Počet osob v prodlení v procentech Praha 6,03 Středočeský 7,12 Jihočeský 5,57 Plzeňský 7,64 Karlovarský 12,61 Ústecký 14,00 Liberecký 9,93 Královéhradecký 6,94 Pardubický 6,26 Vysočina 4,87 Jihomoravský 5,94 Olomoucký 7,04 Zlínský 4,84 Moravskoslezský 9,38 Celá ČR 7,44
Zdroj: Solus
fd mal



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					