V současnosti se za online služby BlablaCaru v Česku neplatí, spolucestující se pouze rozdělí o náklady na palivo. Doporučená částka je stanovena na 80 haléřů na kilometr, řidič jí ale může o polovinu zvýšit nebo snížit a je na spolucestujících, zdali ji akceptují, uvedl Prouza. Platí se například ve Francii, Německu nebo ve Španělsku, kde se provize za zprostředkování pohybuje kolem 10 až 15 procent z ceny jednoho místa ve voze.
Vhodný způsob zpoplatnění pro oblast střední a východní Evropy testuje původně francouzská společnost v Polsku. Pro Česko podle Prouzy přichází v úvahu povinná online platba pomocí platební karty nebo prostřednictvím přednabité elektronické peněženky. V případě peněženky by se poplatek za jízdu strhával až následné poté, co obě strany potvrdí, že se jízda uskutečnila. Elektronický systém v současnosti řidiči a spolujezdci nevyužívají a peníze na pokrytí nákladů na jízdu si zpravidla předávají v hotovosti.
BlaBlaCarv v Česku působí od ledna loňského roku, kdy koupil předního poskytovatele spolujízdy v tuzemsku, společnost Jízdomat. Společnost byla založena v roce 2006 ve Francii, dnes působí ve 22 zemích světa. V Česku zaměstnává čtyři lidi.
Průměrná délka nabízených jízd je v Česku 197 kilometrů, a typickým pasažérem je řidič ve věku 32 let a 28letý spolucestující. Kolik lidí konkrétně spolujízdu pomocí BlablaCaru od loňského ledna využilo společnost neuvedla s tím, že tento údaj nesleduje.
cfr mal



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					