\"Jak zaměstnavatelé, tak odbory upozornili, že takový program je vysoce rizikový a v Evropě není obvyklý. Podle našich informací ho mají jenom ve Francii a Bavorsku. Navíc je nesmírně komplikovaný, především právně. A v rámci Operačního programu doprava se evropské peníze dají využít na opravy silnic druhých a třetích tříd v krajích. Protože tam jsou projekty opravdu připraveny,\" řekl Hanák. Projekt už dříve kritizovali například ČSSD, prezident Miloš Zeman nebo některé kraje.
Ministerstvo dopravy chtělo do projektu vložit 20 miliard korun. Podle ČSSD by ve svých důsledcích mohl ohrozit čerpání peněz z programu EU, z něhož se má financovat nákup nových regionálních vlaků.
Kromě nákupu vlaků do vlastnictví státu se v minulosti mluvilo rovněž o tom, že by si vlaky mohly kupovat kraje, které objednávají dopravu na krajských spojích. Z evropských dotací je na nákup vozidel možné čerpat 85 procent nákupní ceny, zbylých 15 procent musí doplatit kupující.
Ministerstvo dopravy vedené ministrem Danem Ťokem (za ANO) ale už dříve podobné výtky na adresu projektu odmítlo. \"Projekt státní půjčovny vlaků nemá vůbec žádný vliv na čerpání peněz na vozový park v regionální dopravě a je naprosto účelové ho spojovat s jednáním o prostředcích pro kraje,\" uvedl už dříve mluvčí resortu Tomáš Neřold.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
