Dalším návrhem Senátu je, aby výrobci nebo příjemci vína mohli nahlásit provozovny s prodejem sudového vína do šesti měsíců místo do 60 dnů od účinnosti zákona. Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) vyslovil dnes s oběma pozměňovacími návrhy souhlas.
Novela mimo jiné zvyšuje pokuty až na 50 milionů korun, nyní jsou desetinové. Sudové víno by nemělo být možné prodávat jinde než u výrobců nebo dovozců. Výrobcem ale bude i ten, kdo si víno nechá vyrobit. Zakazuje se také prodej vína z automatů.
Podle schválené novely bude muset být na horní části láhve povinně trikolóra, a to u vína s chráněným označením původu nebo chráněným zeměpisným označením, vyrobeného z hroznů sklizených v ČR. Předpis obsahuje i ustanovení, že vinotéky, které prodávají víno jako sudové a přitom nebudou podle novely zákona příjemcem nebaleného vína nebo výrobcem, budou muset používat znovu nenaplnitelné nádoby s jednorázovým uzávěrem, například láhve nebo bag-in-boxy.
Dovozci budou muset do 12 hodin nahlásit státu import vína, poté budou muset víno nechat deset dnů ve skladu, aby mohlo být zkontrolováno. Novela také reaguje na nová evropská nařízení, která opět umožňují rozšiřovat plochy vinic a upravují jejich obnovu.
Podle studie, kterou si nechal vypracovat Svaz vinařů ČR, skončí nezdaněno každoročně 100 milionů litrů vína. Stát tak podle materiálu přichází každým rokem zhruba o 2,5 miliardy korun. Skutečný objem pančovaného vína však není známý. Studii dlouhodobě rozporuje Sdružení obchodníků s vínem a vinoték. Vláda ve svém návrhu novely vinařského zákona uváděla, že v případě machinací s vínem si často spotřebitel kupuje produkt, který ve své podstatě často ani není vínem.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
