Nyní o vzniku STK rozhodují také kraje, které přidělují jednotlivým provozovatelům licence. Nově však krajský úřad bude moci přidělit novou licenci tehdy, pokud je kapacita existujících STK na daném území naplněna jen z 80 procent. Zároveň se mají porovnávat data z registru vozidel a z informačního systému, který data ze stanic technické kontroly shromažďuje.
Nové STK by tak měly vzniknout jen v oblastech, kde je jich nedostatek, například v okolí Prahy. Podle modelových propočtů by se tak počet stanic mohl zvýšit z nynějších zhruba 370 o 15 procent. Podle ministerstva dopravy, které plánovalo razantnější zvýšení počtu STK, však nedojde ani k mírnému navýšení počtu stanic.
Ministerstvo chtělo zvýšením počtu STK posílit konkurenci, a tím snížit ceny za služby těchto stanic. Proti návrhu ale protestovali stávající provozovatelé, podle kterých by rozvolnění pravidel snížilo standard prováděných kontrol.
Novela umožňuje vyřídit registraci vozidla na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. Doposud musejí motoristé chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště nebo sídla firmy.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
