Poplatky za distribuci tvoří část z celkového účtu za energie, které platí odběratelé elektřiny a plynu. Letošní zvýšení zálohových plateb za elektřinu pocítila zejména města a obce na středním Slovensku, a to z důvodu, že kritizované původní rozhodnutí ÚRSO více zohledňuje hodnotu jističů u odběratelů než samotnou výši spotřeby.
\"Pro nás je neakceptovatelné, aby se uměle navyšovaly zálohové platby, jak k tomu došlo na středním Slovensku. Filozofie mé vlády je úplně jasná, udržet stabilní ceny energií, protože tvoří významnou část spotřebního koše,\" uvedl na tiskové konferenci Fico.
O regulovaných cenách energií a souvisejících poplatcích na Slovensku rozhoduje ÚRSO, který je ze zákona nezávislý. Jeho šéf Jozef Holjenčík již minulý týden řekl, že úřad nastavení zmiňovaných poplatků změní. Učinil tak po tlaku vlády, která tuto úpravu požadovala. Mezitím koaliční Slovenská národní strana vybídla Holjenčíka k rezignaci.
Úprava ceníků se bude vztahovat na distributora elektřiny na středním Slovensku, společnosti Stredoslovenská energetika - Distribúcia (SSE-D) a distributora zemního plynu SPP-distribúcia, v jejichž mateřských společnostech EPH vlastní menšinový podíl a má v nich manažerskou kontrolu. SSE-D dříve uvedla, že změna poplatků nebude mít na podnik výrazný dopad.
Podle Fica se zatím nebudou měnit cenová rozhodnutí ohledně elektrické energie pro západní a východní Slovensko, kde distribuci elektřiny zajišťují jiné společnosti a kde někteří odběratele rovněž upozornili na zvýšení cen.
Slovenský premiér také kritizoval způsob privatizace distributorů energií za někdejší pravicové vlády, když státu sice zůstal v podnicích většinový podíl akcií, ale přišel o manažerskou kontrolu. Podle Fica vláda možná požádá slovenský ústavní soud, aby posoudil, zda je takovýto způsob privatizace v souladu s ústavou.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					