Nyní řídí letový provoz na bosenském nebi dispečeři z Chorvatska a Srbska. Nově vycvičení dispečeři by měli převzít kontrolu nad letadly po tříletém výcviku v roce 2019.
ŘLP zvítězilo v otevřeném výběrovém řízení, ve kterém porazilo konkurenci vedenou švédskými dispečery ze společnosti EPN. \"Tuto výjimečnou komerční zakázku vnímáme jako velmi prestižní úspěch CANI, protože svým rozsahem je největší v historii našeho podniku a jednou z největších v Evropě za posledních deseti let,\" uvedl ředitel ŘLP Jan Klas.
Teoretická část výuky se uskuteční částečně v Bosně a poté i v sídle ŘLP v Jenči nedaleko Prahy. Zde se pak bosenští dispečeři budou učit i v praxi na simulátorech, řekl ČTK mluvčí ŘLP Richard Klíma. Kromě 59 nováčků se školení zúčastní deset nynějších dispečerů, které v Česku čeká takzvané docvičení.
Se školením dispečerů ze zemí bývalé Jugoslávie mají již čeští dispečeři zkušenosti. Kromě nich v minulosti školili například řídící provozu z Německa, Polska a Německa. Ze vzdálenějších zemí pak například z Gruzie, Kazachstánu, Arménie a Kyrgyzstánu. Komerční aktivity spojené s výcvikem kolegů loni českému ŘLP vynesly 77 milionů korun.
Na letecký provoz v Česku dohlíží 232 dispečerů. Jejich počet je dlouhodobě zhruba stejný.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					