Do Británie Juta vyváží především podstřešní membrány a fólie, významnou část exportu tvoří i různé střešní doplňky. Právě linka na jejich výrobu by se měla z jednoho ze dvorských závodů Juty přestěhovat k Manchesteru. Do Británie ještě z Juty směřují například umělé trávníky či různé geomembrány. V minulosti Juta o přenesení části výroby do Británie uvažovala, ale nakonec se rozhodla posílit výrobní kapacity v Česku.
Chystanou investicí Juta reaguje i na odchod Británie z Evropské unie, o němž rozhodli loni v červnu Britové v referendu. \"Trh v Británii po brexitu nevyklidíme, chceme tam růst právě díky vlastní výrobě a vytvoření silnějšího obchodního centra,\" řekl Hlavatý. Investicí peněz vydělaných v Británii přímo v Británii se také Juta podle něj chce uchránit od ztrát z oslabení libry.
Za poslední zhruba rok libra vůči koruně oslabila asi o 18 procent.
\"Oslabení libry nám sebralo zhruba 100 milionů korun. Doháníme to větší výrobou. Z toho, co jsme v Británii budovali deset let, jsme o hodně přišli,\" uvedla ekonomická ředitelka Juty Marie Čermáková.
Přes kurzové ztráty Juta ve vývozu do Británie polevit nehodlá. \"Počítáme s tím, že půjde jen o přechodnou situaci,\" řekl Hlavatý. Věří, že chystaný takzvaný tvrdý brexit, který počítá s vystoupením Británie z jednotného trhu EU, obchody mezi subjekty v EU a Británii nijak zásadně neomezí, protože nikdo v EU ani v Británii nestojí o obchodní válku.
Juta zaměstnává asi 2200 lidí a v Česku má 14 závodů, šest z nich ve Dvoře Králové. Loni firma zvedla tržby o 6,5 procenta na rekordních 7,47 miliardy korun, z nichž 86 procent bylo z exportu. Největším odbytištěm bylo Německo s tržbami asi 1,1 miliardy korun. Následovala Francie s vývozem za 800 milionů korun. Kromě výrobků pro stavebnictví Juta dělá různé netkané textilie, textilie pro zemědělství, pytle a motouzy.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					