Dohoda přichází v době, kdy se Mexiko snaží rozšířit své ekonomické vazby kvůli rostoucímu napětí s největším obchodním partnerem, Spojenými státy.
Závod bude nejprve vyrábět dva modely SUV. První vozy by měly opustit montážní linky v druhé polovině letošního roku. Počáteční kapacita bude 11.000 aut ročně, postupně by se mohla zvýšit až na 40.000 vozů. V počáteční fázi má vzniknout přímo 1000 pracovních míst a dalších 4500 míst nepřímo, uvedla agentura Reuters.
Auta budou nejprve určena hlavně pro mexický trh, v budoucnu by se ale mohla vyvážet do dalších zemí Latinské Ameriky. Podle guvernéra státu Hidalgo, kde se budou auta montovat, by se v závodě mohly později vyrábět rovněž elektrické vozy.
Spojené státy mají na celkovém vývozu z Mexika podíl 80 procent. V posledních týdnech roste mezi oběma zeměmi napětí kvůli slibům amerického prezidenta Donalda Trumpa, že postaví zeď podél hranice s Mexikem a znovu vyjedná podmínky Severoamerické dohody o volném obchodu (NAFTA). Americká vláda také navrhla 20procentní daň na zboží dovezené z Mexika, aby získala peníze na stavbu zdi na hranicích.
Firmu Giant Motors částečně vlastní skupina Grupo Financiero Inbursa nejbohatšího Mexičana Carlose Slima.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					