Loni byla část okruhu číslo 511 vyřazena ze seznamu 11 prioritních staveb, které by měly získat posouzení EIA ve zrychleném řízení, proto musí požádat o nový posudek.
Středočeská krajská rada dnes řešila přípravu pro region zásadní dopravní stavby, kterou chystá Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
\"Stavbu dálničního okruhu 511 Běchovice - D1 a navazující stavby přeložky I/12 Běchovice - Úvaly považujeme za zcela prioritní, neboť obě stavby po svém dokončení umožní převést tranzitní dopravu mimo dopravně dlouhodobě přetížené a kapacitně zcela nevyhovující silnice druhých a třetích tříd v oblasti Říčan, Průhonic a Úval u Prahy,\" uvedla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).
Po dokončení okruhu se na malých silnicích zklidní doprava, což přispěje ke snížení hluku, zlepšení životního prostředí a zvýšení bezpečnosti. Kraj chce proto s ŘSD více spolupracovat a pomoci na území všech středočeských obcí, jejichž územím okruh povede. \"Jedinou podmínkou z naší strany je, že bude hrazena výhradně z finančních prostředků SFDI a to včetně výkupu pozemků,\" doplnil radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO).
Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí dálnice D+ a D11, jsou dva tunely. Pokud nenastanou komplikace, mohla by stavba začít v roce 2019 a potrvá do roku 2022. Cena je odhadována na osm milard korun bez DPH. Navazující přeložka Běchovice - Úvaly by se měla dělat zhruba ve stejném termínu.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					