Nejblíže k výstavbě jsou vysokorychlostní tratě z Prahy do Německa přes Drážďany a z Prahy do Brna a do Břeclavi. I tyto první projekty jsou však zatím ve fázi, kdy stavba přichází v úvahu nejdříve kolem roku 2030. Pracovní skupina by ale mohla podle premiéra přípravu urychlit, nebo zabránit případným konfliktům, které by mohly termíny ještě prodloužit.
\"Jsou tam některá problematická místa, tratě mají procházet přes území, která požívají určitou ochranu z pohledu životního prostředí. Já bych byl rád, aby se tady nevyhazovaly zbytečně peníze za projektování něčeho, co potom zjistíme, že není možné povolit z pohledu ochrany životního prostředí,\" uvedl Sobotka.
Kromě rychlostní železnice, která by měla být mezi Prahou a Brnem projektována na zhruba 350 kilometrů v hodině, se premiér s šéfem správy železnic zabývali otázkou nevyužívaných budov v malých stanicích. Do rekonstrukce velkých nádraží chce letos podle premiéra SŽDC investovat miliardu korun. U menších a nevyužívaných nádražních budov Sobotka chce, aby správa železnic začala při hledání jejich využití více spolupracovat s obcemi a případně jim nabídla nepotřebné budovy k odkupu.
Už v minulosti SŽDC uvedla, že chce do nevyužívaných nádraží nastěhovat například státní nebo obecní úřady. Státní SŽDC může státním institucím nabídnout nižší než tržní nájemné, které nyní úřady v komerčních prostorech platí. Přítomnost různých úřadů státní správy by oživila málo využívaná nádraží, předpokládá správa železnic.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					