\"Nebudeme tolerovat chování, které podkopává obchodní soutěž,\" zdůraznila Vestagerová. Společnosti Campine z Belgie, britská Eco-Bat Technologies, francouzská Recylex a americká Johnson Controls se podle ní domlouvaly s cílem maximalizovat své zisky spoluprací místo konkurenčním bojem. Byla to právě americká firma, která na věc upozornila.
Kartel podle komise fungoval mezi roky 2009 a 2012 v Belgii, Francii, Německu a Nizozemsku. Manažeři firem se domlouvali telefonicky, elektronickou poštou či mobilními textovými zprávami.
\"Velmi dobře věděli, že to, co dělají, je špatné. Někdy se snažili používat při domluvách kódy, například hovořili o vývoji počasí,\" podotkla Vestagerová.
Automobilové baterie jsou nejčastěji recyklovaným spotřebitelským produktem na světě. V EU je jich recyklováno okolo 58 milionů ročně, uvedla dnes unijní exekutiva.
Vestagerová před novináři poznamenala, že nyní pokutovaný kartel je netypický, neboť většinou se společnosti snaží dohodami zvyšovat své prodejní ceny, nikoliv snižovat ceny výkupní. \"Negativní dopad na trh je ale stejný,\" podotkla. Výši pokuty podle ní ovlivnila závažnost prohřešku, obrat, který byl v jeho důsledku získán a podíl každé z firem.
Komise se věcí zabývala od roku 2012, kdy na dohodu jeden z jejích účastníků úřady upozornil.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
