Širší diskusi ohledně zabezpečení železničních přejezdů vyvolalo železniční neštěstí ve Studénce z 22. července 2015, při kterém tři lidé zemřeli a dvě desítky utrpěly zranění. Nejčastějším důvodem nehod na železničních přejezdech je podle správy železnic nedisciplinovanost řidičů motorových vozidel nebo jejich nedostatečné znalosti. Řidiči mnohdy nerespektují ani přejezdy opatřené závorami, které objíždí nebo nadzvedají, uvedla SŽDC.
Dalším problémem je, že šoféři na přejezd vjíždějí ihned po zvednutí závor, ačkoliv ještě stále svítí červená výstražná světla. V takovém případě se může stát, že z druhé strany bude přijíždět jiný vlak a padající závory automobil uvězní. Šofér by měl neprodleně přejezd opustit i za cenu proražení závor. \"Způsobíte tak sice škodu v řádech tisíců korun, ale neusmrtíte sebe, své blízké ani nevinné lidi ve vlaku,\" uvedla SŽDC.
Pokud vozidlo nemůže ze železničního přejezdu odjet, je třeba jej okamžitě opustit a informovat policii na lince 158 nebo na lince integrovaného záchranného systému 112. Konkrétní přejezd je možné identifikovat podle unikátního čísla, který se nachází na straně výstražných křížů. Blížícímu se vlaku je možné signalizovat nebezpečí kruhovými pohyby pravou rukou vztyčenou nad hlavou.
V letech 2013 až 2016 zmodernizovala správa železnic celkem 276 přejezdů za 2,3 miliardy korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
