V celém loňském roce se prodej aut v Číně zvýšil o téměř 14 procent na 28 milionů vozů. Tempo růstu tak bylo nejrychlejší od roku 2013. CAAM nicméně v lednu předpověděl, že letos by měl prodej stoupnout pouze o pět procent na 29,4 milionu vozů.
Čína je největším automobilovým trhem na světě, v roce 2009 na tomto postu vystřídala Spojené státy. Země je klíčovým odbytištěm i pro českou automobilku Škoda Auto.
Předloni se poptávka po autech v Číně ocitla pod zvýšeným tlakem v důsledku zpomalování růstu tamní ekonomiky. Situace na trhu se však zlepšila, když Peking začátkem října 2015 snížil daň z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru. Daň tehdy klesla na pět procent z předchozích deseti. Letos ale sazba daně vzrostla na 7,5 procenta, příští rok by se měla vrátit na deset procent.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
