Na zvýšení minimálních mezd a plateb za čekání mezi spoji se na konci loňského roku dohodli zástupci šoférů, krajů a ministerstva práce a sociálních věcí. Vládní nařízení následně zvýšilo minimální mzdy pro řidiče ze 71,60 Kč na hodinu na 98,10 Kč. Řidičům by se rovněž měl zvýšit příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami z 50 korun na hodinu na 88 Kč a nově byl zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za práci v náročném prostředí.
Odbory ale nyní protestují proti způsobu, jakým se počítá navýšení mezd. \"Metodika ministerstva práce a sociálních věcí umožňuje sčítat původní mzdu s prémiemi,\" uvedl předseda jablonecké základní odborové organizace BusLine Jiří Kuchynka. Pokud součet dá částku 98,10 Kč na hodinu, nedostanou řidiči podle odborářů téměř nic navíc oproti roku 2016.
Situace ale není ve všech krajích stejná. Například v Olomouckém nebo Královéhradeckém kraji se šoféři zatím stávkovat nechystají. Královéhradecký kraj již rozhodl, že pošle dopravcům na zvýšení mezd zálohu 6,5 milionu korun. Peníze dostane 12 dopravců a použijí je ve výplatách v prvním čtvrtletí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
