Vláda zvýšila nařízením od začátku letošního roku minimální mzdy pro řidiče ze 71,60 Kč na hodinu na 98,10 Kč. Rozhodla i o vyšších platbách za čekání a příspěvku za práci v náročném prostředí.
\"Apelujeme na Ústecký kraj, aby našim zaměstnavatelům poskytl finance na slibovaný nárůst mezd řidičů autobusů o pět až sedm tisíc korun, protože realita je zatím taková, že první vyplacené mzdy v Ústeckém kraji jsou s nárůstem o 500 až 800 korun, což ve skutečnosti vůbec neřeší problémy řidičů,\" napsali odboráři.
Ústecký kraj zaslal dopravcům návrhy dodatků smluv, podle nichž by mohl přidat nejvýše 5,7 milionu korun na každou smlouvu. Samospráva má se čtyřmi dopravci uzavřeno 14 smluv, dohromady by tak přidal zhruba 80 milionů. \"V tuto chvíli a za současných zákonů víc udělat nemůžeme. V této situaci by se měla vláda postavit čelem k tomu, co svým nedotaženým nařízením způsobila, a pomoci dopravcům,\" řekl radní pro dopravu Jaroslav Komínek (KSČM).
Znění dodatku, jak ho kraj navrhuje, je podle odborářů jednoznačným a dalším důvodem jít do stávky. Kraj se podle nich drží výkladu ministerstva práce a sociálních věcí o započítávání prémií do základu z roku 2016. Pokud součet dá částku 98,10 Kč na hodinu, nedostanou řidiči podle odborářů téměř nic navíc oproti roku 2016.
Dodatek také podle odborářů zakazuje autobusovým dopravcům uzavírat se zaměstnanci kolektivní smlouvy. \"To je porušení práv, je to hodně za čáru,\" řekl ČTK předseda jablonecké základní odborové organizace BusLine Jiří Kuchynka. Podle něj je cílem dodatků omezení práva odborů.
Většina krajů vyřeší zvýšení mezd pro řidiče autobusů v základní dopravní obslužnosti úpravou smluv, uvedla ve čtvrtek hejtmanka Karlovarského kraje a předsedkyně Asociace krajů ČR Jana Vildumetzová (ANO). Největší problémy jsou právě v Ústeckém a Jihomoravském kraji, kde uzavřené smlouvy neumožňují dotace pro dopravce navýšit. Ústecký kraj proto zvolil cestu sepsání dodatku ke smlouvám.
Asociace krajů bude jednat s vládou o platech řidičů linkových autobusů 20. února, poté dopravní odboráři rozhodnou o celorepublikové stávce.
fir dr



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
