Koncern v lednu zvýšil dodávky v Evropě o sedm procent a ve Spojených státech dokonce o 14 procent. V Číně ale odbyt o 14 procent klesl. Čína je největším automobilovým trhem na světě, tamní poptávku však v lednu zasáhly oslavy nového lunárního roku a nárůst daňové zátěže u menších automobilů.
\"Odbyt na začátku roku ovlivnily mimořádné faktory v Číně,\" uvedl šéf prodeje Volkswagenu Fred Kappler. \"Mimo Čínu dosáhla skupina solidního růstu 4,9 procenta,\" dodal. Volkswagen podle něj navzdory lednovému poklesu předpokládá, že v letošním roce bude na čínském trhu pokračovat v solidním růstu.
Škoda Auto již v pondělí oznámila, že v lednu zvýšila prodej o 2,4 procenta na 93.800 vozů. K růstu odbytu přispěl mimořádný zájem o vozy Škoda ve střední a východní Evropě. V Číně naopak automobilka zaznamenala meziroční pokles o 4,3 procenta.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. V loňském roce podnik navíc vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu s měřením emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
