Firma by do budoucna chtěla, aby se podíl velkoobchodu podílel na celkových tržbách deseti procenty. \"To by bylo velmi dobré,\" řekl Dohnal. V roce 2015 činily celkové tržby 1,7 miliardy, výsledek hospodaření však byl záporný 156 milionů.
Kvůli snaze proniknout na velkoobchodní trh firma Baťa poprvé přijela na veletrh Kabo. \"Začít z ničeho je poměrně obtížné, proto je potřeba přijet na výstavu. Kabo je jediná v Česku. Zatím jsme úplně na začátku,\" uvedl Dohnal. Veletrh by měl přivést Baťovi první velkoobchodní partnery.
Nabízí jim prodej čtyř značek. Jednou je Weinbrenner, která se zhruba ze 40 procent vyrábí v továrně v Dolním Němčí na Uherskohradišťstku. Další je značka Power a také francouzská Le Coq Sportif a italský Diesel. \"Dosud bylo možné koupit v Česku jen omezené množství modelů z kolekce,\" uvedl Dohnal. Prodávaly se v maloobchodních prodejnách Baťa a ty braly jen modely, které se jim hodily do kolekce. Nyní se množství modelů na českém trhu výrazně zvýší.
Zákazníci už se u Bati mohou podle Dohnala spolehnout na vyšší kvalitu, protože firma poměrně čerstvě opouští výrobu v Číně a dalších zemích v jihovýchodní Asii a přesunuje ji do Evropy. \"Důvodem je hlavně kvalita. A dále také množství, které lze objednat. Na nízký počet párů od jednoho modelu v podstatě nereagují a ani se nejde dostat na výhodnou cenu,\" vysvětlil Dohnal.
Baťa v současnosti provozuje zhruba 70 prodejen v Česku a 30 na Slovensku. \"Prodejní síť je stabilizovaná, občas nějaká prodejna otevře a občas zavře. Trh je hodně konkurenční,\" poukázal Dohnal na spoustu nákupních center, kde se snaží otevírat prodejny největší konkurenti, jako jsou Humanic, Deichmann či CCC Obuv. \"Konkurencí jsou i řetězce se sportovním zbožím,\" doplnil Dohnal.
Akciová společnost Baťa vznikla v roce 1991 a navázala na výrobu národního podniku Svit. Jejím jediným akcionářem je nyní nizozemský International Footwear Investment B.V., v Česku zaměstnává přes 900 lidí.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
