Řidičům podle vládního nařízení vzrostla mzda na 98,10 Kč na hodinu. Kraje nicméně očekávaly, že rozdíl doplatí vláda. \"Bohužel se tak nestalo, nemáme finanční prostředky na navýšení mezd řidičům ani na silnice druhých a třetích tříd,\" řekla novinářům po společném jednání s vládou předsedkyně Asociace krajů a karlovarská hejtmanka Jana Vildumetzová (ANO).
Ministři financí Andrej Babiš (ANO) a dopravy Dan Ťok (za ANO) v pátek oznámili, že pro krajské silnice zbylo v SFDI 2,5 miliardy korun a 1,5 miliardy korun je možné poskytnout z vládní rozpočtové rezervy. Podle Sobotky jsou ale ve vládní rezervě čtyři miliardy korun a není možné už v únoru tuto sumu snížit o 1,5 miliardy korun, dodal premiér.
Kraje mohou na dopravu v letošním roce čerpat podle premiéra zmíněných 2,5 miliardy Kč ze SFDI. Dále jsou k dispozici evropské peníze na silnice nižších tříd, které jsou napojené na dálniční síť. Pro tyto účely je vyčleněno zhruba deset miliard korun a zatím jsou nevyužity, řekl premiér. V neposlední řadě jsou podle něj k dispozici další peníze na nákup nových vlaků.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
