Pro odkoupení černouhelné společnosti se vyslovili pouze ministři za ČSSD, což ale nestačilo. K podání nabídky k odkupu OKD vyzvali minulé úterý kabinet odboráři těžební společnosti. Odbory byly dnešním rozhodnutím vlády zaskočeny. V pracovních skupinách, kterých se jako zástupci zaměstnanců účastní, se podle Středuly jednalo jen o tom, zda OKD za jednu korunu odkoupí Diamo, nebo jiná státní společnost Prisko.
Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) označil hlasování za velmi politické. \"Podpořili jsme to kvůli jistotě, jaká bude dlouhodobá budoucnost u OKD,\" řekl. Nový soukromý investor by mohl mít jen krátkodobé zájmy a poté povinnosti spojené s útlumem těžby a sanací území přenést stejně na stát, dodal. ČSSD však nenalezla podporu u koaličních partnerů, takže se stát nebude účastnit debaty v insolvenčním řízení, řekl Sobotka.
OKD se loni dostalo do insolvence. Věřitelé firmě povolili reorganizaci, její úspěch ale závisí na tom, zda se podaří najít strategického partnera. Má zajistit provozování dolů a také jejich útlum poté, co se v šachtách postupně přestane těžit uhlí. V Dole Paskov na Frýdecko-Místecku skončí těžba letos 31. března.
Loni počátkem listopadu oslovilo OKD více než 200 potenciálních partnerů s nabídkou prodeje. Cílem je nalézt zájemce, který převezme celý závod a zajistí pokračování těžby a související útlum dolů v budoucnu. Za stát podal nezávaznou nabídku státní podnik Diamo. V současnosti společnost zaměstnává na 11.000 lidí. Náklady na sanaci a rekultivaci dolů činí podle dřívějších odhadů pět až šest miliard korun.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
