V březnu by Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) měla vyhlásit soutěž na zpracování studie proveditelnosti, která by také měla zajistit hodnocení dopadu koncepce na životní prostředí (SEA). \"Měly by být vyhodnocovány tři stupně rychlosti - 250, 300 a 350 km/h v tom úseku Praha-Brno-Břeclav. Současně, ta studie je důležitá proto, aby se vyhodnotily všechny možné varianty trasy,\" dodal premiér.
Podle Sobotky bude trať důležitá i pro lidi, kteří dojíždějí ze Středních Čech do Prahy. Týkat by se to mohlo okresů Kutná Hora, Kolín či Benešov.
Celý projekt vysokorychlostní železnice vyjde podle ministra dopravy Dana Ťoka bez rezerv na 500 miliard. Jen plánovaný úsek Praha-Brno bude stát podle vedené trasy 120 až 160 miliard korun.
První projekty vysokorychlostních tratí jsou nyní teprve ve fázi studií. Nejblíže k výstavbě jsou vysokorychlostní tratě z Prahy do Německa přes Drážďany a právě z Prahy do Brna a do Břeclavi. I tyto první projekty jsou však zatím ve fázi, kdy stavba přichází v úvahu nejdříve kolem roku 2030.
Např. Sasko usiluje o to, aby stavba vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany získala v německém plánování dopravní infrastruktury vysokou prioritu. Na začátku února to uvedl předseda saské zemské vlády Stanislaw Tillich.
mdk mal



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
