Ghosn předal nejvyšší výkonnou funkci v Nissanu Hirotu Saikawovi (63), který ve firmě působí 40 let. O Ghosnově odchodu z výkonného vedení druhé největší japonské automobilky se už léta spekulovalo, protože investoři měli obavy, že toho má na starosti příliš mnoho. Ghosn je zároveň generálním ředitelem a předsedou Renaultu a šéfem aliance Renault-Nissan.
Podle analytiků se nyní Ghosn zaměří na plné zapojení Mitsubishi do aliance Nissanu a Renaultu, což by mělo přinést další snižování nákladů. Ghosnovi se od jeho nástupu do čela Renaultu v 90. letech říká \"zabiják nákladů\" a jeho následné působení v Nissanu vyústilo v jedno z nejvýraznějších ozdravení firmy v historii automobilového průmyslu. Ghosn se po něm stal v Japonsku hrdinou a jedním z nejznámějších automobilových manažerů světa.
V Brazílii narozený Francouz libanonského původu začal svou kariéru ve francouzském výrobci pneumatik Michelin. Odsud se přesunul do Renaultu, kde zařídil působivý obrat ze ztrát k ziskovosti. Do Nissanu nastoupil v roce 1999, když Renault v této automobilce získal kontrolní podíl. V roce 2001 se stal jejím výkonným šéfem.
Loni Nissan převzal zhruba třetinový podíl v Mitsubishi, kterou zasáhl skandál s manipulací testů spotřeby pohonných hmot. Nissan slíbil, že automobilce Mitsubishi pomůže zotavit se z negativních dopadů aféry se spotřebou.
Zapojením Mitsubishi do aliance Renault-Nissan vzniká skupina s ročním odbytem kolem deseti milionů vozů ročně. Konkurovat by tak měla největším světovým automobilkám Toyotě a Volkswagenu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
