Připomněl, že například smlouva, kterou má ČEZ se společností Vršanská uhelná ze skupiny Czech Coal finančníka Pavla Tykače na dodávku uhlí pro hnědouhelnou elektrárnu Počerady, počítá s tím, že se v Počeradech postaví v roce 2024 nová uhelná elektrárna. Což se ale nyní nevyplatí. Změna podle něj nastala zhruba před třemi lety.
\"V tuto chvíli je protistrana, což je Vršanská uhelná, pod velkým tlakem, protože my nejsme motivováni dávat peníze do údržby tamní elektrárny. Přišli proto s tím, že si ji chtějí koupit a starat se o ni, aby jim vydržela déle,\" uvedl. To, že Vršanská uhelná pro uhlí ze svého dolu Vršany elektrárnu potřebuje, podle něj vytvořilo pro ČEZ velmi dobré vyjednávací podmínky. \"Když za to dostaneme výrazně víc peněz, než kdybychom si to provozovali sami, tak není důvod elektrárnu neprodat,\" dodal. Opci na prodej elektrárny Počerady Czech Coalu mohl ČEZ na základě smlouvy využít už v roce 2015. Tehdy ji ale nevyužil a elektrárna zůstala jeho majetkem.
Beneš ČTK řekl, že uhelné elektrárny ČEZ lze rozdělit na dvě skupiny. První skupinu tvoří nové nebo modernizované hnědouhelné elektrárny, u kterých se počítá s dlouhodobým provozem. \"Jsou to Tušimice, Prunéřov a Ledvice,\" upřesnil. Do této skupiny podle něj patři také elektrárna Mělník I, která má dlouhodobě dodávat teplo pro Prahu.
Druhou skupinu pak tvoří elektrárny s kratší životností, se kterými ČEZ dlouhodobě nepočítá. Do této kategorie patří mimo jiné i černouhelná elektrárna Dětmarovice, která využívá primárně uhlí z černouhelné společnosti OKD, která je v insolvenci. Beneš připustil, že elektrárna už nebude fungovat déle než deset let. \"Řešíme to, jakým způsobem budeme následně dodávat teplo do lokalit, kam dnes dodávají Dětmarovice. Ať už je to Bohumín nebo Orlová,\" dodal.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
