Banka ve sdělení klientům podle agentury Reuters uvedla, že toto rozhodnutí přijala poté, co hrubý národní produkt Česka na hlavu zůstal tři roky po sobě pod hranicí vyžadovanou pro rozvinuté trhy. Podle JPMorgan by měl tento krok posílit poptávku po českých dluhopisech. Banka řídí světově nejpoužívanější dluhopisové indexy pro rozvíjející se trhy a indexy GBI-EM sledují fondy, které mají ve správě kolem 207 miliard dolarů (5,3 bilionu Kč).
\"Co se může na první pohled zdát jako nepříjemnost, je ve skutečnosti příznivou zprávou pro české státní dluhopisy,\" upozornil Dřímal. Mnoho světových fondů investuje peníze podle zařazení dluhopisů do různých skupin. V rámci rozvinutých zemí měly české dluhopisy jen velmi malou váhu, poptávka po nich proto nebyla velká. Po přesunu do skupiny rozvíjejících se zemí ale bude mít Česko váhu mnohem větší, zájem o vládní dluhopisy se proto paradoxně zvýší. Investiční fondy je pravděpodobně budou kupovat, aby jejich portfolia odpovídala novým podmínkám, včetně zařazení českých bondů, podotkl.
České korunové dluhopisy vstoupí do indexů GBI-EM od 28. dubna s váhou 3,3 procenta. V odpovídajícím poměru se pak sníží váhy dluhopisů Polska, Turecka a Jihoafrické republiky, uvedla banka. V dalších měsících by tento krok měl podle JPMorgan přitáhnout do nákupů českých obligací dodatečné tři až čtyři miliardy dolarů. Odchod českých dluhopisů z indexů pro rozvinuté trhy naproti tomu \"žádný výraznější odliv\" peněz od českých bondů znamenat nebude, protože tyto cenné papíry měly v těchto indexech váhu jen 0,17 procenta.
Zájem o české dluhopisy v posledních měsících výrazně vzrostl. Rostoucí inflace posílila očekávání, že Česká národní banka se blíží ukončení devizových intervencí, které od roku 2013 držely kurz koruny kolem 27 Kč za euro. JPMorgan a další banky a analytici obecně soudí, že po ukončení intervencí by koruna mohla postupně zpevňovat.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
