Opozičním občanským demokratům se nepodařilo prosadit její zamítnutí. Předlohu ještě musejí posoudit senátoři a podepsat prezident.
Stát může podle nynějšího znění normy převést na kraje pouze celkovou správu těchto silnic, což by ale podle předkladatelů představovalo pro regiony nepřiměřenou zátěž. Kraje to od uzavření příslušných veřejnoprávních smluv podle nich odrazuje.
Novela podle předkladatelů umožní státu spolupracovat s kraji a využívat jejich technické kapacity například jen pro běžné opravy a zimní údržbu, aniž by se na regiony přenášela odpovědnost za úplnou správu silnic prvních tříd. Autoři předlohy očekávají i úspory.
Kritici změn poukazují na to, že dodavatelé prací by měli být vybíráni výhradně v soutěžích. \"Když se soutěží, minimálně třetina nákladů se ušetří,\" řekl Petr Bendl (ODS). Podle Karla Šidla (KSČM) je taková interpretace chybná. V novele jde podle něho o to, aby krajští silničáři vůbec mohli letní a zimní údržbu provádět, když v soutěži vyhlášené Ředitelstvím silnic a dálnic zvítězí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
