\"Nová výzva umožní podpořit časově náročné projekty novostaveb, především obchvatů měst a obcí na dopravně zatížených silnicích druhé třídy,\" uvedla k nové výzvě ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. \"Bude pokračovat podpora rekonstrukcí a modernizací zvyšujících bezpečnost dopravy a kapacitu provozu na krajských silnicích,\" dodala.
Podpora je určena pro kraje a organizace zřizované nebo zakládané kraji. Maximální výše výdajů na jeden projekt není omezena, minimální je pět milionů Kč. Nejzazší termín dokončení projektů je 30. června 2023.
Loni kraje na opravy silnic dostaly od státu tři miliardy korun, v roce 2015 to bylo 4,4 miliardy. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) v minulosti uvedl, že letos by měl stát krajům poskytnout stejně jako loni, tedy tři miliardy. Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) původně avizoval, že stát dá krajům dvě miliardy. Kraje ale uvedly, že budou chtít, aby letošní částka byla minimálně stejná jako loni.
Nyní se hovoří o čtyřech miliardách korun, které by šly na opravy silnic druhých a třetích tříd pro kraje z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury a vládní rezervy. Ministři nejsou ohledně poskytnutí peněz ale jednotní a věcí se budou zabývat v pondělí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
