EET byla v ostrém provozu spuštěna 1. prosince loňského roku pro hotely a restaurace. Ode dneška musí tržby evidovat i firmy a podnikatelé ve velkoobchodu a maloobchodu včetně obchodníků s auty a náhradními díly na ně. Autentizační údaje, které k tomu podnikatelé potřebují, si jich podle informací z Finanční správy vyzvedlo zhruba 113.000. Původně přitom odhadovala, že by se měla druhá vlna týkat až 250.000 subjektů.
\"Ty údaje, které Finanční správa hlásila, zahrnují i různé jednorázové obchody, které fungují jen pár měsíců v roce,\" poznamenal k rozdílu v počtech Babiš. Je přesvědčen o tom, že stejně jako v první vlně bude i po spuštění druhé vlny EET dál přibývat podnikatelů, kteří požádají o autentizační údaje. Ministerstvo financí počítá letos s tím, že by EET měla do rozpočtu přinést zhruba čtyři miliardy korun a nižší počet zapojených podnikatelů na tom podle Babiše nic nemění. \"Sestavovaly se konzervativní odhady,\" dodal ministr financí.
Někteří podnikatelé se ale rozhodli raději obchody uzavřít. Problém je to hlavně na venkově a v malých městech. Starší majitelé se často už nechtěli učit nové věci, pro jiné byly náklady na pořízení nové pokladny příliš vysoké. Babiš se ale růstu nezaměstnanosti v této souvislosti neobává. \"My máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě, když jdete na úřad práce, tak vám nemají co nabídnout,\" řekl Babiš. Největším problémem Česka podle něj je, že má 366.000 nezaměstnaných, a když nějaká firma nabízí volná místa, tak o ně nikdo nestojí.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
