Spojená společnost chce vyrábět ročně přes pět milionů vozů ročně. Hlavní součástí evropské divize GM je německá automobilka Opel, v Británii vyrábí vozy jeho sesterská značka Vauxhall. GM v Evropě zaměstnává na 12 výrobních závodech kolem 38.000 lidí, z toho zhruba polovinu v Německu. V Británii má GM asi 4500 zaměstnanců.
Plány transakce, které obě firmy oznámily v polovině února, vyvolaly v Německu a Británii obavy ze zavírání továren a rušení pracovních míst. Šéf PSA Carlos Tavares slíbil, že bude ctít dosavadní závazky GM vůči výrobě a zaměstnanosti.
Tavares minulý týden řekl, že převzetí Opelu nabízí příležitost k vytvoření evropského automobilového šampiona, který by mohl brzy prodávat více než pět milionů vozů ročně. Loni PSA prodala 3,15 milionu vozů. PSA očekává ze spojení do roku 2026 roční úsporu 1,7 miliardy eur, uvedla dnes francouzská automobilka podle agentury Reuters.
Spojením PSA s evropskou divizí GM vznikne skupina se zhruba 16procentním podílem na evropském automobilovém trhu a vystřídá francouzský Renault na pozici druhé největší evropské automobilky za Volkswagenem, který má na evropském trhu podíl 24 procent. PSA se přitom ještě před třemi lety nacházela v potížích a nechala si pomoci francouzským státem společně s čínským investorem, automobilkou Dongfeng Motor.
Opel se v době světové finanční krize dostal do existenčních problémů. GM uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ho ale rozhodla restrukturalizovat. Opel doufal, že do loňska se vymaní ze ztrát, za minulý rok ale utrpěl další ztrátu 257 milionů dolarů (6,6 miliardy Kč). Firma loni zvýšila prodej na evropském trhu o zhruba čtyři procenta na 1,16 milionu vozů, což bylo maximum od roku 2011.
PSA v České republice provozuje společně s japonskou společností Toyota kolínskou automobilku TPCA. Tento podnik loni vyrobil přes 220.000 vozů.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
