\"Měli jsme nějaké plány, jak změnit pravidla. Ne všechno se povedlo. Spokojen nejsem hlavně se stavem legislativy. U přijímání některých zákonů by se měl změnit jednací řád Sněmovny. Příklad bychom si mohli vzít v německém Bundestagu,\" řekl Babiš. V Česku je z kompetenčního zákona stavebnictví přiřazeno ministerstvu průmyslu a obchodu. Kromě toho ovšem spadá rovněž pod ministerstvo dopravy, ministerstvo zemědělství, ministerstvo životního prostředí a ministerstvo pro místní rozvoj.
Novela stavebního zákona prošla ve Sněmovně do třetího čtení. Má zjednodušit povolovací řízení. Umožní sloučit nyní oddělené územní řízení, stavební řízení i posuzování vlivu na životní prostředí, tzv. EIA. Oproti Německu nebo Rakousku je v Česku doba povolování staveb více než dvojnásobná. Do třetího čtení míří s novelou také asi stovka pozměňovacích návrhů jak od jednotlivých poslanců, tak ze sněmovních výborů. Řada z nich se ale překrývá. Poslanci o nich rozhodnou při schvalování novely, zřejmě již v březnu. Předloha mění 43 souvisejících zákonů.
Podle Babiše by měli politici vypracovat jasný investiční plán. \"Třeba jako v Polsku. Před fotbalovým mistrovstvím Evropy v roce 2012 si řekli, co chtějí postavit. A dneska tam mají nové dálnice a stadiony. A u nás? Podívejte se například do Brna. Nemají tam koncertní sál ani pořádný fotbalový nebo hokejový stadion. Kolem Prahy zase nejsou školy. Na spoustě míst chybějí obchvaty. A tak bych mohl pokračovat,\" doplnil Babiš. Podle něj by bylo dobré, aby v politice byli lidé, kteří někdy něco postavili. \"Aspoň psí boudu. Ale aby o tom něco věděli,\" dodal.
České stavebnictví loni meziročně propadlo o 7,6 procenta, což je spolu s rokem 2012 nejhorší výsledek za posledních 16 let. Letos by se měl podle analytiků propad zastavit.
Zatímco produkce pozemního stavitelství loni meziročně klesla o 3,3 procenta, inženýrské stavitelství, zahrnující převážně dopravní infrastrukturu, propadlo dokonce o 16 procent.
Na konci prvního pololetí loňského roku podle ČSÚ pracovalo ve stavebních firmách v Česku 357.057 zaměstnanců a živnostníků, meziročně o 6378 méně. V porovnání s pololetím předkrizového roku 2008 se jejich počet snížil o 56.544.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
