Jde o trasy z Prahy do Ústí nad Labem a Chebu a z Prahy do Děčína, které mají být nahrazeny za jiná elektrifikovaná spojení. Trasy do Ústí nad Labem po levém břehu Labe z liberalizačních plánů vypadly proto, že do budoucna mají České dráhy na základě smlouvy s německou stranou zajišťovat na stejné trase mezinárodní expresy do Berlína, uvedlo ministerstvo dopravy. Navrhlo proto vypsat soutěže na trasy z Prahy do Hradce Králové, z Kolína po pravém břehu Labe přes Mělník do Ústí nad Labem a z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod.
Další připravovanou změnou je návrh na rozdělení trasy z Prahy přes Plzeň na rychlíkovou a mezistátní expresní dopravu, kdy mezistátní vlaky do Mnichova by až do Plzně nezastavovaly. Naopak pomalejší rychlíky Praha - Klatovy budou zastavovat i v menších stanicích, například v Berouně, Hořovicích nebo nově v Kařezu.
Podobný koncept rozdělení linky ministerstvo dopravy od loňského prosince prosadilo na trati do Českých Budějovic a dále do Lince. Provoz expresních vlaků do Mnichova, který mají podle ministerstva provozovat České dráhy, vyjde na 178 milionů korun ročně.
cfr mal



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
