Průměrná hrubá mzda v závodu je podle Jandáska asi 27.000 korun. \"V reálu si však v té nejlepší výrobě odnesou lidé asi 20.000 korun čistého, většina firmy má 12.000 až 15.000 korun čistého, a to jde o třísměnný provoz. Ve čtyřsměnném je to 18.000 až 20.000 korun,\" uvedl Jandásek. Odboráři požadovali zvýšení o 30 korun za hodinu, což by v hrubé mzdě znamenalo asi 5000 korun.
Podle Jandáska se ke stávkové pohotovosti schylovalo již loni, Mitas však coby součást českého gumárenského holdingu ČGS HOLDING koupila švédská skupina Trelleborg. Odbory poté podle Jandáska chtěly počkat, jak se k věci postaví nový majitel.
\"Za bezmála půl roku jsme se v otázce mzdového navýšení nepohnuli z místa. Naopak, po tříměsíční společné přípravě nového mzdového systému došlo ke zcela překvapivému obratu zaměstnavatele nejen v otázce termínu zavedení tohoto systému, ale hlavně k absolutní změně avizovaného objemu finančních prostředků vyčleněných pro navýšení mezd,\" uvedl Jandásek. Vedení podle něj nabízelo zvýšení o necelých deset korun na hodinu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
