\"Každému dopravci zaplatíme to, na co má nárok,\" uvedl Kortyš. Nařízení vlády od 1. ledna zaručuje nárůst minimální mzdy pro řidiče z 71,60 koruny na 98,10 koruny za hodinu. Příplatek za dobu čekání mezi spoji se zvýšil z 50 korun na 88,29 koruny za hodinu. Nově byl zaveden příplatek za ztížené pracovní prostředí ve výši 6,60 koruny za hodinu.
Podle hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického (ČSSD) připadá z celkové sumy na dorovnání minimální mzdy 700.000 korun. Na zvýšení příplatku za dobu čekání připadá 11,5 milionu, na příplatek za ztížené pracovní prostředí 3,5 milionu korun. Zbytek do 20,5 milionu korun tvoří sociální a zdravotní pojištění.
Původně dopravci v regionu požadovali od hejtmanství 59 milionů korun. \"Nechápu, proč v jiných krajích více nevyjednávali. Nám se podařilo tu částku velmi výrazně snížit,\" řekl ČTK Netolický.
Pardubický kraj již dříve vyčlenil na letošní zvýšení platu řidičů deset milionů korun. Další částku bude muset najít v rozpočtu. Dodatky ke smlouvám s dopravci by mělo schvalovat krajské zastupitelstvo v dubnu. Příspěvek na mzdy bude vyplacen formou navýšení platby za jeden kilometr, která nyní činí v průměru kolem 30 korun. Podle vedoucího odboru dopravy krajského úřadu Ladislava Umbrauna se platby navýší zpětně od 1. ledna.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
