Loňský pokles mohl být podle odborníků způsoben odloženou poptávkou části firem a obcí, které čekaly na vypsání dotací ministerstvy průmyslu a obchodu a životního prostředí. Na začátku letošního roku pak registrace vzrostly.
Celkem si majitelé podle mluvčího ČEZ Ladislava Kříže za posledních pět let v Česku zaregistrovali 1067 elektromobilů. Nejsilnější byl rok 2015. \"Pokud letošní rok udrží nasazené tempo, mohl by tento rekord překonat,\" podotkl.
Elektromobily ročně spotřebovaly 2,3 milionu kWh elektřiny, což je zhruba stejně, jako průměrná spotřeba tisícovky českých domácností. ČEZ do konce dubna zkrátí dobu dobíjení elektrických aut ve 45 svých dobíjecích stanicích, dodal Kříž. Celkem firma provozuje 70 dobíjecích stanic.
Podle poradenské firmy Roland Berger dosáhne roční prodej elektromobilů v ČR v roce 2020 až 7000 vozidel. Po roce 2019 by měla přijít se sériovým elektromobilem i domácí Škoda Auto. Koncept elektrického SUV by se mohl objevit už za měsíc na autosalonu v Šanghaji.
Prodej nových osobních aut v Česku loni vzrostl o 12,5 procenta na rekordních 259.693 vozů. První byla Škoda Auto s tržním podílem 31,7 procenta.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
