\"Výsledky obchodního roku 2016 překonaly naše očekávání,\" uvedl předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier. Za růstem zisku stojí podle společnosti vedle vyššího počtu prodaných aut také vysoká vytíženost výrobních závodů, lepší modelový mix daný zejména velkým zájmem o Superb a optimalizované produktové náklady.
Počet aut dodaných zákazníkům se firmě loni zvýšil o 6,7 procenta na 1,127 milionu aut. Na největším trhu v Číně prodala automobilka 317.000 aut, což znamená nárůst o 13 procent. V západní Evropě rostla o pět procent na prodaných 454.000 aut a v Rusku zvýšila odbyt o procento.
Škodovka loni vyráběla šest modelových řad. Prodej stěžejního modelu Octavia zvýšila o 0,8 procenta na 436.000 aut, poptávka po Rapidu stoupla o devět procent na 212.700 aut, Fabia zaznamenala růst o pět procent na 202.300 aut, Superb pak zaznamenal růst o 73 procent na 138.900 prodaných aut. Prodej modelu Yeti klesl o čtyři procenta na 95.500 aut a odbyt nejmenšího modelu Citigo se zvýšil o procento na 40.700 aut.
Kvůli zvýšení výrobní kapacity pro modely Kodiaq a Superb investuje Škodovka do továrny v Kvasinách od roku 2015 do konce letošního roku celkem 11,6 miliardy korun. V důsledku investice se zvýší letošní výrobní kapacita až na 295.000 vozidel ročně, což je o 15.000 vozů víc, než bylo možné vyrobit v roce 2016. Firma v Kvasinách zvyšuje i počet pracovních míst, celkově o 2600 pozic.
Podle Maiera automobilka uvede v roce 2020 na trh první model s čistě bateriovým pohonem. Koncept elektromobilu předvede letos na autosalonu v Šanghaji. Tento rok Škoda chystá uvedení 11 modelových novinek.
Maier dnes také novinářům řekl, že Škoda Auto dosud vytvořila řešení pro opravu 300.000 vozů z celkem 1,2 milionu aut značky postižených aférou dieselgate týkající se motorů způsobilých obcházet měření emisí. Třetina z nich, tedy zhruba 100.000 aut, již navštívila servis, kde jim upravili software řídící jednotky. Obcházení emisí Škoda vyřešila u dvoulitrových motorů TDI předchozí generace pro modely Superb, Octavia a Yeti.
\"Očekáváme, že úřady schválí i naše řešení pro vozy 1,2 a 1,6 TDI,\" dodal Maier.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 29.580 lidí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
