\"V roce 2012 bylo zaznamenáno celkem 525 emisí zaknihovaných dluhopisů s nominální hodnotou jedna Kč v celkovém objemu 164 miliard Kč s úrokovou mírou od 1,75 procenta do 18,5 procenta a splatností jeden rok až 50 let,\" napsal v Babiš v důvodové zprávě.
Dani by od příštího roku podléhaly podle Babišovy úpravy obligace, které nakoupili od firem jejich majitelé a lidé ekonomicky propojení. Zdanění by se tedy nevztahovalo například na korunové dluhopisy, které stát nabízel obyvatelům za ministra financí Miroslava Kalouska (TOP 09).
Původně chtěl Babiš připojit svůj návrh k předloze opozičního klubu TOP 09 a Starostů o zvýšení daňové úlevy dárcům krve a o její zavedení pro dárce kostní dřeně. Předkladatelé normu ale na protest proti ministrovu postupu stáhli. Rovněž oni ji předložili znovu.
Možnost vydávání takzvaných nedaněných korunových dluhopisů byla zavedena už v první polovině 90. let, Kalousek ji jako ministr financí využil u státních dluhopisů pro obyvatele. Potom je začaly emitovat i firmy. Babiš nakoupil desetileté obligace s šestiprocentním úrokem, které Agrofert vydal v prosinci 2012.
Z výnosů z takových obligací se nehradí 15procentní daň. Navíc společnosti, které dluhopisy vydávají, si náklady na úroky standardně odečítají od základu daně. Možnost vydávat nedaněné korunové dluhopisy skončily změnou zákona s rokem 2013.
Babišovu novelu nejprve posoudí vláda, má na to měsíc. Teprve potom se jí budou moci začít zabývat zákonodárci. Ministr financí chce, aby Sněmovna normu schválila zrychleně už v prvním čtení. Je však navzdory tomu otázkou, zda se stihne projednat do konce volebního období.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
