Firma pod novým vlastníkem, norskou společností Orkla, změnila od loňska metodiku výpočtu tržeb. Nyní vykazuje tzv. čisté tržby, očištěné od bonusů a trade marketingu. Podle staré metodiky firma předloni vykázala tržby 6,01 miliardy korun.
\"Velmi se nám dařilo například na domácím trhu v Česku, kde jsme narostli o více než pět procent, což je znatelně více než v průměru rostl celý český trh potravin,\" uvedl k loňským číslům generální ředitel Hamé Martin Štrupl. Z českého trhu pochází polovina tržeb, 17 procent ze Slovenska, desetina z Ruska a devět procent z Maďarska. Mezi nová exportní teritoria kunovické firmy patří například Indonésie, Irák a Írán.
Tržby v Maďarsku loni stouply o 7,8 procenta, v Rusku o 1,2 procenta. Výrazně, o 112 procent, se zvýšily tržby na Ukrajině. \"Daří se nám v Izraeli, hodně nyní i v balkánských zemích, Itálii, slibně se rozvíjíme i v Číně a jsme úspěšní i v průniku na nové exportní trhy, jako je Vietnam nebo Haiti,\" dodal Štrupl.
Největší podíl na tržbách, 39 procent, měly trvanlivé masové výrobky, tedy paštiky, masové konzervy a také hotová jídla.
Letos firma plánuje investice do výroby 180 milionů korun, což je podobné jako loni. Půjde hlavně o posílení automatizace výroby v závodech, což firmě umožní vyrovnat se s nedostatkem pracovních sil na trhu. \"Půjde například o zavedení automatizovaného vkládání skla na dvou linkách současně v závodě v Uherském Hradišti, nové plně automatizované linky na výrobu ovocno-zeleninových výrobků do plastových obalů v závodě v jihomoravském Podivíně nebo zahájení kompletní modernizace bzeneckého závodu,\" uvedl mluvčí firmy Petr Kopáček.
Hamé loni převzala norská skupina Orkla. Hamé má v Česku a na Slovensku vedoucí pozici na trhu paštik, hotových jídel, kečupů, konzervované zeleniny, džemů a dětské výživy. Mezi nejznámější značky firmy patří Májka, Znojmia a Otma. Firma exportuje do zhruba 40 zemí, má sedm výrobních závodů v ČR a tři v zahraničí. Hamé má zhruba 2500 zaměstnanců.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
