Finanční divize skupiny nabízí financování nákupů automobilů zákazníkům a prodejcům a zařizuje skupině bankovní a leasingové transakce. Letošní výsledek bude podle Fiedlera záviset na tom, jak z hlediska nákladů financování dopadne návrat Volkswagenu na dluhopisové trhy. Společnost právě dnes vydává svou první emisi dluhopisů po roce a půl od vypuknutí skandálu.
Provozní zisk celé skupiny Volkswagen loni vzrostl o 14 procent na rekordních 14,6 miliardy eur, uvedla automobilka v polovině března. Dodala, že se jí podařilo vyrovnat se s náklady na skandál a že jejím cílem je výsledky hospodaření v letošním roce dál zlepšit. Upozornila ale na problémy své vlajkové značky VW, jejíž zisk se snížil.
Tržby skupiny se loni zvýšily o 1,9 procenta na rekordních 217 miliard eur (5,9 bilionu Kč). Čistý zisk dosáhl 5,14 miliardy eur po ztrátě 1,6 miliardy eur v roce 2015. Automobilka, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, loni dodala na trh rekordních 10,3 milionu aut a vystřídala japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.
Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál vedl k prudkému poklesu ceny akcií Volkswagenu a náklady spojené s jeho urovnáním tvrdě zasáhly hospodářské výsledky firmy, která se propadla do ztráty.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
