V dukovanské elektrárně tak budou znovu stát dva z jejích čtyř bloků. Od 20. ledna podle plánu nevyrábí elektřinu první blok, dodávky do sítě by u něj měly být obnoveny v polovině května.
Ve druhém bloku nyní příznaky ukazují na možnou závadu ruční armatury. \"Stav nemá žádný vliv na bezpečnost provozu ani okolí,\" uvedl Bezděk. Rozhodnutí energetiků odstavit blok a zkontrolovat zařízení je podle něj v souladu s dlouhodobým konzervativním přístupem k bezpečnému provozu elektrárny.
Druhý blok Dukovan stál do minulé soboty podle plánu, jeho dlouhá odstávka byla způsobena přípravami na další dlouhodobý provoz. Energetici v tomto bloku provedli rozsáhlé revize a kontroly zařízení a také investiční akce, za čerstvé vyměnili pětinu jaderného paliva. Povolení provozu u tohoto bloku skončí 10. července. Společnost ČEZ už požádala Státní úřad pro jadernou bezpečnost o nové povolení.
V Dukovanech dnes za účasti 25 expertů rovněž začíná mezinárodní prověrka bezpečnosti provozu elektrárny. Zástupci světového sdružení provozovatelů jaderných elektráren WANO budou v elektrárně do 7. dubna. Mise se koná pravidelně.
Dukovany s celkovým instalovaným výkonem 2040 megawattů pokrývají pětinu spotřeby elektřiny v ČR. Minulý rok dodala elektrárna do sítě 11,954 terawatthodiny (TWh) elektřiny. ČEZ potřebuje letos získat nové povolení provozu také pro bloky tři a čtyři, jejichž licence skončí s tímto rokem. Pro dukovanský blok číslo jedna už SÚJB vydal nové povolení vloni.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
