Poslední pravidelná směna vyfárá z dolu v pátek brzy ráno. Uhlí, které vytěží, se ještě téhož dne musí dostat do úpravny, kde se vypere (oddělí se hlušina od uhlí a uhlí se následně odvodní) a roztřídí do jakostních kategorií. Činnost pak ukončí i úpravna uhlí v Paskově. Prakticky hned po poslední směně se pustí do práce lidé, kteří budou mít na starosti útlum a konzervaci dolu.
Důl Paskov, jenž se nyní oficiálně nazývá Důlní závod 3, má dvě šachty, Staříč a Chlebovice. Důlní závod 3 k poslednímu březnu zanikne. Veškerý jeho majetek, práva, pohledávky a závazky převezme nový Závod Útlum - Jih, který bude zřízen k 1. dubnu.
Pracovní poměr v OKD k 31. březnu skončí více než 800 zaměstnanců OKD. Dostanou odstupné ve výši sedminásobku platu. Mnozí z nich mohli ve firmě pracovat dál, ale nechtěli. Těžební společnost chtěla 500 lidí převést na jiné doly v karvinské části revíru, za přesun jim jako motivační příspěvek nabízela až 80.000 korun, a dokonce náborářskou odměnu horníkům, kteří své kolegy k přesunu přemluví. Na šachty na Karvinsko se však rozhodlo jít pracovat zatím zhruba jen 200 paskovských zaměstnanců. Desítky lidí tak OKD shání i prostřednictvím úřadu práce.
Na konci února činil podíl nezaměstnaných v Moravskoslezském kraji 7,3 procenta. V evidenci úřadu práce bylo více než 63.000 lidí. Úřad nezaměstnaným nabízel přes 11.000 volných míst.
Mluvčí OKD Ivo Čelechovský uvedl, že v Dole Paskov budou po 31. březnu už jen aktivity související s přípravou útlumu, konzervačním režimem a přípravnými pracemi na budoucí technickou likvidaci dolu. Podílet se na nich bude asi 300 zaměstnanců. V Dole Paskov rovněž pracují tří desítky zaměstnanců dodavatelských firem, kteří se také budou podílet na útlumu.
\"Tým konzervačního režimu bude v podzemí zajišťovat nezbytné technické práce a kontrolní činnost, které s útlumem dolu a zajištěním bezpečnosti úzce souvisejí. Jedná se především o větrání, odvodňování, demontáž strojů a zařízení a postupné uzavírání jednotlivých částí dolů dle projektu TPL (technický plán likvidace), který se v současné době zpracovává do finální podoby,\" uvedl Čelechovský.
Společnost OKD chtěla ztrátový Důl Paskov uzavřít už v roce 2013. Dohodla se ale s vládou na pokračování těžby. Mezitím se dostala do úpadku a ukončení těžby v prodělečném dole se stalo jedním z hlavních úsporných opatření. Postupně se mají zavírat i další doly, poslední z nich pravděpodobně v roce 2023.
Vládní zmocněnec Jiří Cienciala už dříve uvedl, že Důl Paskov měsíčně generuje ztrátu okolo 100 milionů korun. Po ukončení těžby, dokud se nerozhodne o technické likvidaci dolu, budou podle odborů náklady na jeho udržování činit přibližně 25 milionů korun měsíčně. Útlum dolu by měl přijít asi na 1,3 miliardy korun.
V celém OKD nyní i s dodavatelskými firmami pracuje okolo 11.000 lidí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
