Podle Weinsteina budou stávkovat řidiči společností Tourbus, ČSAD Tišnov, ČAD Blansko, Vydos Bus, BORS Břeclav, ČSAD Hodonín, ČSAD Kyjov, Adosa a Znojemská dopravní společnosti PSOTA. Celkem na jižní Moravě zajišťuje linky 19 dopravců. \"Vím, že chtějí stávkovat i řidiči jinde a řeší, jak by se mohli zapojit,\" uvedl Weinstein.
Stávka není namířená proti dopravcům jako zaměstnavatelům, ale na ochranu hospodářských a sociálních zájmů a má být celostátní. Řidiči si chtějí vymoct systémové řešení a dlouhodobé dodržování vládního nařízení z loňského října. Od ledna mají dostávat za hodinu jízdy nejméně 98,10 koruny a 88 korun za hodinu čekání. Vzhledem k tomu, že vláda nechala řešení na krajích a zatím se na něm nechce podílet, žijí někde řidiči i dopravci v nejistotě. Na jižní Moravě se situaci podařilo vyřešit pouze částečně pro letošní a příští rok, další peníze už kraj dopravcům dát nemůže. V roce 2019 tak bude stejně problematická situace jako nyní, pokud peníze nepošle vláda.
Kraj se snaží intenzivně jednat a maximálně zmírnit dopad stávky. Konkrétní kroky ale dělat nemůže, dokud nebude znát rozsah. \"Až poté můžeme jednat s jednotlivými dopravci o vyslání náhradních a posilových autobusů, které by snížily dopad stávky na dopravní obslužnost a občany Jihomoravského kraje,\" uvedl náměstek hejtmana Roman Hanák (ČSSD).
Weinstein předpokládá, že kraj se bude maximálně snažit snížit dopad. \"Je to jeho právo a je to logické. Tomu nelze bránit,\" řekl. Dopravci mají ve smlouvách také pokuty za nevyjetí. Zda je bude kraj vyžadovat, není v tuto chvíli zřejmé. \"Podle mého názoru nikoliv, protože ví, že by na tom byli dopravci ještě hůř,\" řekl Weinstein. Podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboše Pomajbíka by šlo o zásah do práva zaměstnanců na stávku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
