\"Z 1,2 milionu aut, která jsou u Škody postižena, máme v současnosti pro 400.000 aut certifikáty, abychom je mohli upravit,\" řekl dnes Maier. Technické řešení se podle něj chystá i pro další auta.
Koncern Volkswagen v září 2015 přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Při jízdě auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se mimo jiné týká asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Na možné odškodnění zákazníků byl dnes dotázán i Sobotka. \"Předpokládám, že Škodovka bude postupovat v souladu s naší národní legislativou a bude postupovat v souladu s předpisy, které platí v Evropské unii,\" podotkl. Škoda si podle něj nemůže jako renomovaná firma dovolit cokoliv jiného, než jednat v souladu s předpisy.
Na automobilky Škoda Auto a Volkswagen podalo kvůli takzvané dieselgate zatím žalobu několik Čechů. Požadují statisícové odškodnění za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin.
Maier dnes poznamenal, že situace evropských a amerických zákazníků koncernu Volkswagen se zásadně liší. V USA musí německá společnost platit miliardové odškodné.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
