ABB odmítla sdělit, kolik za B+R zaplatí. Informované zdroje agentuře Reuters řekly, že dohodnutá částka se blíží dvěma miliardám dolarů (zhruba 51 miliard Kč).
Koupě B+R je součástí strategie ABB rozšířit produkci do nových oblastí. B+R, kterou založili v roce 1979 dva přátelé v suterénu jedné rakouské banky, vyrábí programovatelná ovládání strojů, které používají světové firmy jako je Nestlé, Procter & Gamble nebo Roche. Vyrábí i komponenty pro stroje, které používají automobilky BMW, Daimler a Volkswagen, zejména zařízení pro automatizaci a digitalizaci.
Koupě zvýší tržby ABB v oblasti průmyslové automatizace na zhruba 15 miliard dolarů ročně. Firma si tím posílí pozici dvojky na tomto trhu za Siemensem. Tržby B+R by se v rámci ABB měly zvýšit ze současných více než 600 milionů nad jednu miliardu dolarů.
Divize ABB, která vyrábí zařízení pro automatizaci zažívá v posledních čtvrtletích slabé období. Loni jí tržby klesly o devět procent a nové zakázky se propadly o 20 procent. Odrazila se v tom zejména klesající poptávka ze strany zákazníků v sektoru těžby ropy a plynu.
ABB vyrábí i v České republice, kam přišla začátkem 90. let. Provozuje zde sedm závodů, mimo jiné v Praze, Brně a v Ostravě, čtyři výzkumná a vývojová centra a dvě inženýrská centra; podnik v Česku zaměstnává přes 3400 lidí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
