Zisk z finanční a provozní činnosti všem bankám stoupl loni meziročně o 6,1 miliardy na 180,3 miliardy korun. Úrokové výnosy klesly o 7,5 miliardy na 143,4 miliardy korun. Výnosy z poplatků a provizí se meziročně snížily o 3,2 miliardy na 44,7 miliardy korun.
Z největších bank Komerční bance loni vzrostl čistý zisk meziročně o 7,2 procenta na 14,07 miliardy korun, České spořitelně o 8,1 procenta na 15,5 miliardy Kč, UniCredit Bank v ČR a na Slovensku o 7,6 procenta na šest miliard korun. Zisk loni vzrostl také skupině ČSOB, a to o osm procent na 15,1 miliardy Kč a Raiffeisenbank o 2,6 procenta na 2,6 miliardy Kč. Naopak bankovnímu domu Moneta Money Bank zisk klesl na 4,05 miliardy z předchozích 4,51 miliardy korun.
Ke zvýšení zisku vedle růstu úvěrů podle expertů výrazně přispěl prodej podílů bank ve společnosti Visa Europe. \"Hospodářské výsledky bank ovlivnil především jednorázový prodej podílů v kartové asociaci Visa. Bez tohoto jednorázového vlivu by se růst zisku pohyboval kolem jednoho procenta, jako například v případě ČSOB, nebo by dokonce mírně klesl,\" uvedl zakladatel portálu Bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.
Pokles výnosů bank z poplatků a provizí se podle něj zrychluje. Pokles z poplatků a provizí činil u České spořitelny 9,2 procenta na 9,3 miliardy korun, Komerční banky 4,1 procenta na 6,7 miliardy korun a u ČSOB tři procenta na 6,22 miliardy korun. Banky se naopak více soustřeďují na výnosy z úroků a dalších služeb s vyšší přidanou hodnotou, dodal Nacher.
Na českém finančním trhu působilo na konci loňského roku celkem 45 bank, poboček zahraničních bank a stavebních spořitelen.
Souhrnný čistý zisk bank a spořitelen: 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 Zisk po zdanění 59.740 55.656 53.337 64.307 61.048 63.092 66.373 74.729
Zdroj: ČNB



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
