Na jihu Čech se ke stávce připojí několik stovek jihočeských řidičů ze společností GW Trans (dříve ČSAD Jihotrans), ČSAD Autobusy České Budějovice a ČSAD STTRANS. Ve firmě Comett Plus Tábor se o stávce stále jedná. Řidiči, kteří chtějí stávkovat, podle hejtmanova náměstka Jana Kubíka (ANO) zajišťují asi 70 procent dopravní obslužnosti v kraji. Kraj vyjma posílení některých vlakových spojení na páteřních linkách ale nedokáže zajistit náhradní autobusovou dopravu. České dráhy posílí kvůli stávce vlaky v kraji v průměru o 35 procent proti obvyklému všednímu dni.
V Ústeckém kraji není rozsah stávky zatím jasný. Na Teplicku autobusy ve čtvrtek vyjedou, řidiči společnosti Arriva Teplice se ke stávce kvůli navýšení mezd nepřipojí. Odbory dalších tří dopravních firem ještě sbírají podpisy na podporu stávky. Radek Chobot, ředitel společnosti BusLine, u které samospráva objednává přes polovinu spojů, dnes ČTK řekl, že firma se bude snažit odvrátit stávku do poslední chvíle, ale že jednání jsou těžší, protože v Ústeckém kraji se předpokládá skoro stoprocentní účast řidičů na stávce. Ústecký kraj tak stále nemá oficiální informace o tom, kolika spojů se případná stávka dotkne. V případě stávky ale náhradní dopravu zajišťovat nebude.
Na jižní Moravě nevyjede ve čtvrtek 59 regionálních autobusových linek z 217, 97 pojede s omezením. Nejvíce se stávka dotkne Břeclavska, Kyjovska a Vyškovska. Dopravu v kraji zajišťuje 19 firem a podle posledních informací nevyjedou na linky dopravci Adosa, ČAD Blansko, ČSAD Kyjov Bus, BORS Břeclav, Tourbus, Vydos Bus a Znojemská dopravní společnost PSOTA. Kraj se s Českými drahami domluvil na posílení spojů.
V Olomouckém kraji, kde linkovou autobusovou dopravu provozuje zhruba 15 firem, chce stávkovat 181 z 291 řidičů společnosti Arriva Morava, což se dotkne Šumperska, Jesenicka, Mohelnice a Zábřehu.
Původně zamýšleli stávkovat i odboráři majoritního dopravce ve Zlínském kraji ČSAD Vsetín, dnes to ale odvolali.
Stávku vyhlásilo vedení Odborového svazu dopravy. Šoféři linkových autobusů chtějí protestem poukázat na nízké mzdy v oboru, které v některých případech nezlepšilo ani vládní nařízení stanovující od začátku roku vyšší minimální mzdu. Vláda stanovila od začátku letošního roku minimální mzdu na 98,10 Kč za hodinu jízdy a na 88 korun za hodinu čekání. Byl zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za náročné pracovní prostředí. Podle odborů ale řidiči v některých krajích dostali přidáno méně, než očekávali. Firmy například zvýšily sazby podle vládního nařízení, šoférům ale na druhou stranu snížily odměny.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
