Letiště potřebuje investovat do rozšíření kapacity terminálů, prostorů před terminály a parkovacích míst, uvedl ministr financí. Předpoklady budoucího rozvoje už jsou podle něj vidět i v nárůstu v posledních letech. Zatímco v roce 2010 přepravilo pražské letiště 10,9 milionu cestujících, letos se očekává 14 milionů, dodal.
Podle předsedy představenstva pražského letiště Václava Řehoře roste pražské letiště v současnosti rychleji, než je evropský průměr. Zatímco evropská letiště v roce 2016 rostla pětiprocentním tempem, pražskému letišti přibylo 8,7 procenta cestujících.
Plánované investice mají podle Řehoře umožnit pražskému letišti odbavovat ročně 21 milionů cestujících. K tomu by měla letišti dopomoci nová přistávací a vzletová dráha, jejíž výstavbu letiště plánuje už od šedesátých let minulého století.
O investicích do pražského letiště mluví ministerstvo dopravy dlouhodobě, oznamovaná částka se postupně zvyšuje. Vloni v květnu úřad uváděl částku 14 až 15 miliard korun do roku 2035.
cfr mal



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
