Nový závod bude vybudován na ploše 21.000 metrů čtverečních. Vznikne v areálu Ostrava Business Parku v Ostravě-Kunčičkách, naplno se výroba rozjede v prvním kvartálu roku 2019. Výstavba závodu začíná v těchto dnech.
Společnost vyrábí hliníkové díly pro nápravy kol a své výrobní závody má nejen v USA, ale i Číně, Brazílii a Evropě. \"Rozhodli jsme se otevřít nový výrobní závod, který bude třetí v Evropě a hledali jsme správné místo s tou správnou infrastrukturou a se správnými příležitostmi pro naše podnikání,\" řekl Barbero. Podle něj výběr vhodné lokality trval osm měsíců a firma hledala i v jiných zemích či místech Česka. \"Musíme plnit požadavky výrobců automobilů a potřebujeme proto místo, kde máme dostatek kvalifikovaných lidí, protože pracovní místa, která budeme nabízet, budou místa s vysokou přidanou hodnotou. Víme, že v Ostravě je k dispozici dostatek kvalifikovaných lidí,\" uvedll Barbero. Už dnes se například setká se zástupci Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava. K zákazníkům společnosti Chassix patří například automobilky Ford, Opel, Renault, Volvo či Audi. Pro svůj závod v Ostravě bude společnost potřebovat například techniky, slévače, výrobní techniky a podobně.
\"Vítáme příchod nového investora. Jeho nabídka rozšíří počet disponibilních pracovních míst tady v Ostravě. Pochopitelně je to ten typ investice, která navazuje na ten průmyslový potenciál,\" uvedl primátor Tomáš Macura (ANO). Dodal, že město je s investorem v kontaktu několik měsíců a Chassix již má k dispozici všechna potřebná povolení pro výstavbu. \"Pro mě je důležité, že investor sám deklaroval, že nejde do Ostravy jako do low-cost destinace čili do destinace s nejnižšími mzdovými náklady, ale naopak očekává přidanou hodnotu v podobě technické a technologické znalosti a způsobilosti místních zaměstnanců,\" míní Macura. Společnost má podle Barbera 25 závodů po celém světe a zaměstnává zhruba 3000 lidí.
Martina Helánová dr



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
