\"Vedení Mitas uzavřelo se zástupci odborů předběžnou dohodu, ve které se obě strany shodly mimo jiné na míře růstu platů. V následujících dnech budeme ladit finální znění dohody, které by mělo být podepsáno v příštím týdnu. Jsme rádi, že se situaci podařilo vyřešit u jednacího stolu, jak jsme celou dobu v průběhu jednání věřili,\" uvedl vedoucí oddělení lidských zdrojů Mitasu Ralph Kellenberger, který byl za firmu pověřen vedením kolektivního vyjednávání.
Spokojenost vyjádřil také Křivánek. \"Je dobré, že jsme se domluvili a nemusíme to hnát do extrému. Nechtěli jsme poškozovat zaměstnavatele. I když stoprocentně spokojeni budeme až po uzavření definitivní dohody,\" řekl Křivánek.
Zvýšení mezd podle něj bude rozložené do tří kroků. Od září, od 1. ledna 2018 a od 1. července 2018. Už na začátku dubna firma zvýšila mzdy zpětně od ledna, podle odborářů ovšem nedostatečně.
Odboráři původně považovali zvýšení průměrné mzdy o 30 korun na hodinu, což by znamenalo růst zhruba o 5000 korun měsíčně. Podle Křivánka to nakonec může být o něco méně. \"I my jsme udělali určitý ústupek. Roli budou hrát produktivita práce, míra inflace a průměrné mzdy v jednotlivých regionech,\" doplnil.
Mzdy v pražském podniku jsou podle Křivánka nižší než ve Zlíně, v Praze mají lidé navíc vyšší životní náklady. Hrubá mzda v pražském podniku je podle něj 26.000 korun, ve Zlíně o 1000 korun vyšší. Jak už dříve uvedl předseda odborářů ze zlínského závodu Vladislav Jandásek, v reálu však má většina zaměstnanců firmy 12.000 až 15.000 korun čistého. Podle údajů Českého statistického úřadu byla na konci loňského roku v ČR průměrná hrubá mzda 29.320 korun. Ve Zlínském kraji to bylo 26.131 korun, v Praze 36.584 korun.
Mitas je jedním z předních evropských výrobců zemědělských pneumatik. Loni firmu koupila švédská skupina Trelleborg. Ve svých výrobních závodech v ČR, Srbsku a v USA firma vyrábí také průmyslové pneumatiky a pneumatiky pro motocykly. Mitasu předloni klesl zisk o 14 procent na 952,7 milionu korun. Tržby klesly o osm procent na 8,05 miliardy korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
